السبت، 29 أكتوبر 2011

+ حوار بين الانسان واللــــــــــــــه +

اقتباس

حلم وراح وايه يعنى
حب وضااع وليه يوجعنى
طول عمرى حتى وانا بضحك حزين
طول عمرى وانا ساكن بقلبى الانين
الموت اتمنيته ويا ريتنى لاقيته
اتعزز عليا مع انى بجد اترجيته

** مالى اراك محبوبتى الغالية حزينة .. وقلبك يضعف يخور
** الا تدركين حبى .. الا تسمعين نبض قلبى نحوك يثور
** حبى لك لا تصفه كلمات بل روته دمعات عبر الدهور
** لماذا قلبك يحمل انين من حب زائف بأشلائه منثور
** حبى لك حب حقيقى حب حجمه فاق حجم ماء البحور
** حبى له من البراهين علامات فى جسمى وحفور
** تذكرى تذكرى فمن اجلك تركت ظهرى لجلدات الفجور
** تذكرى فمن اجلك علقت مصلوبا كلص مهان منحور
اقتباس

تقولين:
سؤال حيرنى عمرى كله.. هو انا ليه فى الدنيا دى ماليش مكان
هو انا ليه الفرح دايما منى تايه وليه حلمى جوايا خامل كسلان
هو انا مش انسان لازم احب واتحب كمان
ولا انا مولود يتيم ومكتوب انى اعيش هربان

** لا يا محبوبتى فأنت لك عندى مكان لغيرك محظور
** لك ايضا مكان بقلبى ورسمك بكفى غائر محفور
** تأملى .. تذكرى طفولتك الم اكن لك مسندا كالصخور
** فى بردك كنت لك دفئا وفى ظلمتك كنت انا لك النور
اقتباس

تقولين:
الحنين عمرى ما حسيته هحن لمين وانا فى حياتى مفيش انسان
جوايا خوف طفل سابته امه فى عز البرد عريان

** لا فعينى عليك من اول النهار وحتى اليوم يدور
** انا هنا ارعاك من الخطر واجدد شبابك كالنسور
** انا راعيك الصالح فلا تخافى.فالثعالب ستلبد بالجحور
** انا الذى يفتح ولا احد يغلق . فمعى ستعبرين كل الجسور
اقتباس

تقولين:
نفسى اصرخ صرخة تعلم بوجعها على الحيطان
بحلم اتحرر وافك القيود ويبقالى كيان
لكنى عارفه حلمى جوايا هيعيش ويموت جبان
حياتى وانا عارفاها وشاهد عليا تاريخى زمان

** انا محبوبتى هنا لامسح دمعك لأجبر شقوق قلبك المكسور
** انا هنا لاحقق احلامك لاروى ظمائك ادّعمك فلا تخور
** صرخاتك صعدت الى عبر صلاتك كرائحة البخور
** انى ارفعك انى اساندك فلا تتعجلى وتحلى بقلب صبور
** انظرى زمانك وزمان من قبلك فمن طلبنى ولم يجدنى عبر العصور
** تشددى تشجعى فحبى لك لن يجف وقوتى دائما لاتخور
 
بهاء

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق